Автомобилният пазар всяка
година се опитва да свали максимално много цените за нов автомобил и да
ви предложи много по-малко нерви в ремонтирането на старата трошка. Защо
да късате нервите си със стара кола, след като можете да вземете нова
на кредит и просто да забравите за всички ремонти и проблеми през
следващите 5 години. Срещу скромна сума можете да получите нов автомобил
и гаранция, стига да бъдете готови да преглътнете егото и да приемете,
че няма да карате нещо толкова луксозно. Новите автомобили имат своя
чар, но също така крият и много подводни камъни. И докато разглеждате
шоуримите, ние бихме искали да се фокусираме върху старите автомобили и
ще изредим причините, които биха могли да замислят и най-големите
скептици. Защо трябва да си купите стар автомобил:
1. Евтини са
Благодарение на вносът на автомобили от цял свят, можете да откриете достатъчно добри коли на достъпни цени. Това означава, че една прилична машина ще бъде на стойност от 1/3-та от цената на новата кола, а ако се сдобиете с немски или австрийски автомобил, тогава имате всички шансове да сте попаднали на педантичен собственик, който е сменял всичко. Шансовете да попаднете и на кола от апокалипсиса също не са малки, ала точно по тази причина е препоръчително да разглеждате сервизите с майстора си, а не с добрите приятели.
2. Ремонтите не са разоряващи
Има автомобили с доста претенции и скъпа поддръжка, но има и коли, чийто основен ремонт на двигателя може да бъде направен за не повече от 1/3-та от стойността му. Резултатът ще бъде достатъчно добър, а животът му ще бъде много по-дълъг и безпроблемен от някои машини на новото поколение. И както казваше един таен майстор от Обеля "Някои коли са направени за каране, други - за правене.". Не си мислите, че с новата кола няма да има проблеми - все още не са известни и дори може да не се покриват от гаранцията.
3. По-мощни и яростни
Постоянното редуциране на двигателите и намаляването до 3 цилиндъра изобщо не може да вдъхва особено доверие. Навлизането на алуминий и пластмаса в автомобилостроенето също не трябва да се толерира, но в край на сметка говорим за разходите на автомобилни гиганти, а не за качеството на самата машина. Това означава, че вместо добрите стари и ковани бутала от стомана, получавате нещо далеч по-слабо, сдобивате се с електрическо турбо, което никога не спира да се върти и още много други малки бонуси. Забавлението с новата технология е гарантирано, но и краткотрайно, докато старите лами все още имат сили, за да разплакват своите наследници на магистрали и други специални локации.
4. По-малко екстри
Колкото и да напредва електрониката в света, механиката винаги ще бъде по-добра и надеждна. Наличието на милиони чипове и екстри превръща всеки автомобил в роб на сервиза и онези умни хора с лаптопи. Умната кола углопява, когато бордовият компютър започне да изписва грешките, а той е толкова взискателен, че започва да полудява дори и след като смените летните със зимни гуми и налягането се е променило достатъчно, за да отчете разлика. Старите коли нямат такива проблеми - движат се с гуми на всякакво налягане. В повечето случаи можете да желаете само ABS и климатик, за да не изгорите през лятото. Екстрите са склонни да се чупят и когато това стане - изобщо не искате да поглеждате сметките.
5. Старите коли правят шофьори
До това заключение стигнахме, след като няколко години наблюдавахме как заможните прелестни дами връщат своите луксозни напомпани возила с нова тунинг форма на акордеон. Когато ESP-то не може да помогне, започвате да придобивте антидрифтърските навици, осъзнавате кога колата ви ще поднася и колко опасности дебнат във всеки следващ завой. Липсата на компютри прави хората по-внимателни и по-малко авантюристични, а и животът винаги е бил твърде ценен, за да го доверим на компютър. Освен мускули, получавате рефлекси и допълнителни знания за свещеното ДВГ.
6. Все още са красиви
По някаква причина не можем да открием почитател на Mercedes-Benz, който да не се трогва, когато види запазен 300 екземпляр. Същото важи за почитателите на Subaru, Honda, VW и редица други марки. Ретро автомобилите са изключителна страст и запазват духа на чистия бензин в кръвта. За тях все още се говори, че са създадени с душа, която липсва в новото поколение и всяко следващо такова.
7. Шансове да повишат цената си
Притежателите на VW Golf GTI MK1 ще ви кажат, че стойността му расте с всеки изминат ден и доброто им състояние може да ги превърне в златна мина. Феновете на ретро Subaru дори не продават колите си и се кълнат във вярност до края на дните си, следователно няма защо да говорим за тях, а собствениците на стари BMW-та гарантират, че техните са най-бързи. Да притежавате стара кола не е особено проклятие или образ на финансовото състояние. Понякога това е разумният начин да притежавате истинска и вярна машина, която спокойно би могла да обиколи света. Все пак има достатъчно доказателства в клуба на милионера на километрите.
1. Евтини са
Благодарение на вносът на автомобили от цял свят, можете да откриете достатъчно добри коли на достъпни цени. Това означава, че една прилична машина ще бъде на стойност от 1/3-та от цената на новата кола, а ако се сдобиете с немски или австрийски автомобил, тогава имате всички шансове да сте попаднали на педантичен собственик, който е сменял всичко. Шансовете да попаднете и на кола от апокалипсиса също не са малки, ала точно по тази причина е препоръчително да разглеждате сервизите с майстора си, а не с добрите приятели.
2. Ремонтите не са разоряващи
Има автомобили с доста претенции и скъпа поддръжка, но има и коли, чийто основен ремонт на двигателя може да бъде направен за не повече от 1/3-та от стойността му. Резултатът ще бъде достатъчно добър, а животът му ще бъде много по-дълъг и безпроблемен от някои машини на новото поколение. И както казваше един таен майстор от Обеля "Някои коли са направени за каране, други - за правене.". Не си мислите, че с новата кола няма да има проблеми - все още не са известни и дори може да не се покриват от гаранцията.
3. По-мощни и яростни
Постоянното редуциране на двигателите и намаляването до 3 цилиндъра изобщо не може да вдъхва особено доверие. Навлизането на алуминий и пластмаса в автомобилостроенето също не трябва да се толерира, но в край на сметка говорим за разходите на автомобилни гиганти, а не за качеството на самата машина. Това означава, че вместо добрите стари и ковани бутала от стомана, получавате нещо далеч по-слабо, сдобивате се с електрическо турбо, което никога не спира да се върти и още много други малки бонуси. Забавлението с новата технология е гарантирано, но и краткотрайно, докато старите лами все още имат сили, за да разплакват своите наследници на магистрали и други специални локации.
4. По-малко екстри
Колкото и да напредва електрониката в света, механиката винаги ще бъде по-добра и надеждна. Наличието на милиони чипове и екстри превръща всеки автомобил в роб на сервиза и онези умни хора с лаптопи. Умната кола углопява, когато бордовият компютър започне да изписва грешките, а той е толкова взискателен, че започва да полудява дори и след като смените летните със зимни гуми и налягането се е променило достатъчно, за да отчете разлика. Старите коли нямат такива проблеми - движат се с гуми на всякакво налягане. В повечето случаи можете да желаете само ABS и климатик, за да не изгорите през лятото. Екстрите са склонни да се чупят и когато това стане - изобщо не искате да поглеждате сметките.
5. Старите коли правят шофьори
До това заключение стигнахме, след като няколко години наблюдавахме как заможните прелестни дами връщат своите луксозни напомпани возила с нова тунинг форма на акордеон. Когато ESP-то не може да помогне, започвате да придобивте антидрифтърските навици, осъзнавате кога колата ви ще поднася и колко опасности дебнат във всеки следващ завой. Липсата на компютри прави хората по-внимателни и по-малко авантюристични, а и животът винаги е бил твърде ценен, за да го доверим на компютър. Освен мускули, получавате рефлекси и допълнителни знания за свещеното ДВГ.
6. Все още са красиви
По някаква причина не можем да открием почитател на Mercedes-Benz, който да не се трогва, когато види запазен 300 екземпляр. Същото важи за почитателите на Subaru, Honda, VW и редица други марки. Ретро автомобилите са изключителна страст и запазват духа на чистия бензин в кръвта. За тях все още се говори, че са създадени с душа, която липсва в новото поколение и всяко следващо такова.
7. Шансове да повишат цената си
Притежателите на VW Golf GTI MK1 ще ви кажат, че стойността му расте с всеки изминат ден и доброто им състояние може да ги превърне в златна мина. Феновете на ретро Subaru дори не продават колите си и се кълнат във вярност до края на дните си, следователно няма защо да говорим за тях, а собствениците на стари BMW-та гарантират, че техните са най-бързи. Да притежавате стара кола не е особено проклятие или образ на финансовото състояние. Понякога това е разумният начин да притежавате истинска и вярна машина, която спокойно би могла да обиколи света. Все пак има достатъчно доказателства в клуба на милионера на километрите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар